Hirvihulina 2020

Hei ja tervetuloa KV-hirvenhaukkukokeeseen Hirvihulina 2020!

Korona tilanne jyllää koko maassa ja nyt myös Satakunnassakin. Näin ollen olemme joutuneet tekemään isoja poikkeusjärjestelyitä, jotta saataisiin koe vietyä läpi mahdollisimman turvallisesti.

Kokeen maastoarvonta suoritetaan jo lauantaina ylituomarin kanssa.

Arvonta on nähtävillä kokeen Facebook tapahtumasta livelähetyksenä, jotta jokainen halukas pääsee tarkistamaan, että arvonta sujuu tasapuolisesti.

Arvonnan jälkeen koiranohjaajille ilmoitetaan heille arvotun maaston oppaan numero ja mahdollisesti osoite, mistä hänet sunnuntaina aamulla löytää. Koiranohjaaja itse sopii maasto-oppaan kanssa kellonajan, milloin aamulla kokoontuvat. Ylituomarin ohjeistuksissa tulee kellonaika, milloin hakuaika lähtee viimeistään kulumaan.

Sunnuntaina koiranohjaaja ottaa mukaansa oman tuomarinsa ja lähtee suoraan hänelle arvottuun maastoon, käymättä koepaikalla ollenkaan.

Näin säästymme aamun isommilta kokoontumisilta.

JOKAINEN HOITAA ITSE OMAT EVÄÄT MAASTOON! Koiranohjaaja ilmoittaa tästä itse hankkimilleen tuomareille sekä oppaille.

Maastokortit yritämme toimittaa koiranohjaajille jollain keinolla ennen koetta. Tästä olemme jokaisen kanssa vielä erikseen yhteydessä.

Iltapäivällä maastokorttien purku koepaikalla:

• Mukana ryhmätuomarit sekä ne maasto-oppaat, jotka ovat harjoittelijoita. Muiden maasto-oppaiden ei tarvitse tulla paikalle ellei papereissa ilmene isoja epäselvyyksiä.

• Iltapäivällä koepaikalla on maskipakko. Maskeja on koepaikalla tarjolla järjestäjän puolesta.

• Koepaikalla kaikki tapahtuu ulkona, joten lämmintä päälle.

Jokaisen koiran rokotustodistukset tarkastetaan vasta iltapäivällä sekä muutamalta koiralta pistokokeena siru. Myös koemaksut tarkistetaan iltapäivällä, joten kuitit mukaan koepaikalle. Koiranohjaajat: puutteelliset tiedot rokotustodistuksissa, mikrosiruissa tai kokeen maksukuiteissa johtaa tuloksen hylkäykseen.

Ylituomarin ohjeistukset lähetetään jokaiselle tekstiviestinä ennen sunnuntaita. Muistakaa, että kyseessä KV-koe ja CACITit sekä palkinnot jaossa, joten jokainen tuomari tarkkana metsässä. Lopputuloksissa voi olla pienetkin erot, joten olkaa tiukkoina pisteissä, jotta varmasti voiton ansainnut koira pääsee nauttimaan menestyksestä!

Vielä viimeisenä Korona-ohjeistukset muistutuksena kaikille:

- Pese kätesi usein. Käytä saippuaa ja vettä tai alkoholipitoista käsihuuhdetta.

- Pidä turvaväli yskiviin tai aivasteleviin ihmisiin.

- Käytä maskia, jos et voi pitää fyysistä etäisyyttä.

- Älä koskettele silmiä, nenää tai suuta.

- Peitä nenän ja suun alue kyynärtaipeella tai nenäliinalla ennen kuin yskit tai aivastat.

- PYSY KOTONA, JOS OLET KIPEÄ!

- Hakeudu hoitoon, jos sinulla on kuumetta, yskää ja hengitysvaikeuksia.

Seuraamme koko viikon AVI:n rajoituksia ja ohjeistuksia. Ilmoitamme välittömästi, jos poikkeusjärjestelyistä huolimatta joudumme kokeen vielä perumaan. Toivomme kuitenkin isosti, että saisimme näillä järjestelyillä kokeen läpi vedettyä ja pahoittelemme jo nyt, että normaalin kaavan mukaan tämä ei mene. Sormet ristiin, että saamme kokeen kunnialla vietyä läpi.

Koepaikan osoite: Kyrönkankaantie 194, 38720 Vihteljärvi